Om webbplatsen

Gymnasieval.vaxjo.se är Växjö kommuns guide till elever som ska söka till gymnasiet. Webbplatsen är tänkt att fungera som en digital gymnasiekatalog och är lika mycket till för dig som redan bor i Växjö, som för dig som är bor på annan ort men vill studera i Växjö.

Gymnasieval.vaxjo.se är en informationskälla för alla kommande gymnasieelever och vårdnadshavare som vill få en bild av vårt kommunala gymnasieutbud. Här hittar ni information och filmer från våra tre kommunala gymnasieskolor Katedralskolan, Kungsmadskolan och Teknikum samt mycket nyttig information om hur gymnasievalet går, hur program är uppbyggda, hur man söker och mycket mer. Förhoppningsvis kan denna webbplatsen ge er en bredare bild av vad skolorna står för och i slutändan underlätta era val.

Webbplatsen drivs och underhålls av Växjö kommun.