Katedralskolan

Vägen till drömjobbet börjar här! Att välja en gymnasieskola som har ett brett utbud av program och kurser är ett av dina viktigaste livsval. Eftersom det val du gör idag påverkar dina alternativ senare i livet är det en bra idé att hålla alla möjligheter öppna.

På Katedralskolan finns mycket att välja på och du har stor chans att hitta något som stämmer överens med dina intressen. Det är perfekt både för dig som redan är säker på vad ditt drömjobb är och för dig som fortfarande funderar på vad det kan vara.

Vi som studerar och arbetar här är stolta över vår skola. Vi upplever den som trygg, kreativ och stimulerande. Att det sedan är roligt här och att det händer saker hela tiden gör att din tid på Katedralskolan aldrig blir långtråkig. De många estetiska inslagen bidrar också till en utvecklande miljö och god stämning på skolan. Här kombinerar du förberedelser för högre studier med att ha kul. En kombination som ger dig en väldigt bra grund för livet. På Katedralskolan får du vara dig själv. Här uppskattas olikheter eftersom de bidrar till en härlig atmosfär som är unik i sitt slag.

Eftersom det är en stor skola med många elever och ett öppet klimat är det också enkelt att träffa nya kompisar med samma intressen. Även om skolan är stor försvinner du inte i mängden. Här blir du sedd och det är lätt att prata med vem som helst. Vi har en väl utbyggd elevhälsa och arbetar i elevhälsoteam bestående av rektor, speciallärare, specialpedagog, kurator, skolsköterska och SYV. Här finns också ett väl fungerande bilbiotek med bibliotekarie.

När du väljer Katedralskolan når du riktigt bra resultat med hjälp av våra välutbildade lärare. Hos oss får du tre händelserika år fyllda med högskoleförberedande studier och spännande upplevelser, bland annat genom studieresor och internationella kontakter. Under vår tid tillsammans får du utvecklas och lära känna dig själv. Ditt val av Katedralskolan kommer att ta dig ett steg närmare ditt vuxna liv. Det är här du inleder vägen till ditt drömjobb!

Ekonomiprogrammet

• Ekonomi