Elliot Sjöfors

Estetik och media

Elliot har alltid varit kreativ och för ett år sedan upptäckte han också fotografering. När han insåg att det fanns ett program där han fick utveckla sina intressen samtidigt som han fick högskolebehörighet var valet lätt.
– Jag får samma behörighet som om jag gått på ”Samhäll”, som jag hade valt om inte estetiska programmet fanns, berättar han.

Och Elliot är mycket nöjd med sitt val.
– Det är väldigt kul och passar mig perfekt. Jag visste ju ungefär vad det gick ut på men inte att det var ett så brett program där man får testa så mycket, som grafisk design. Sedan märks det att skolan har resurser att satsa på utbildningen och lärarna har ambitioner.
De anstränger sig verkligen för varje elev.

I framtiden tänker Elliot plugga vidare och hoppas få jobba med foto, eller i alla fall något kreativt. Exakt vad finns det tid att fundera på.

Elliot tycker att de som har ett specialintresse som går att kombinera med ett gymnasieprogram ska satsa på det.
– Det kan göra skoltiden så mycket roligare. Allt kan inte vara roligt, men har man ämnen man tycker är kul gör det skoldagen så mycket bättre, avslutar han.