Klara Arvidsson

Samhällsvetenskap

Klaras stora intresse är samhällsämnena så några svårigheter att välja gymnasieprogram hade hon inte.
– Jag har alltid funderat på varför välden ser ut som den gör och vill lära mig mer utifrån flera olika perspektiv, som samhällsvetenskapliga och geografiska, berättar Klara.

Hon tycker programmet inte bara har infriat hennes förväntningar, utan till och med blivit bättre än hon trott.
– Det är lagom med plugg, mycket ibland, men det gäller väl alla högskoleförberedande program, konstaterar hon.

Att gå på Katedral var en självklarhet för Klara, vars syster tidigare gått på skolan.
– Det är en härlig stämning och stark gemenskap och det händer roliga saker hela tiden.

Efter gymnasiet vill Klara ta en paus innan hon fortsätter att plugga. Vad det blir har hon ännu inte bestämt, men det lutar åt att hon fortsätter på det samhällsvetenskapliga spåret. Klara tycker att man ska välja gymnasieprogram efter eget intresse och inte bara göra som kompisarna tycker, men säger samtidigt att man inte man ska göra för stor sak av valet.
– Man ska inte stressa för mycket. Är man inte nöjd kan man byta, avslutar Klara.