Kungsmadskolan

Bli den du vill! På Kungsmadskolan får du chansen att göra det du brinner för, tillsammans med nya kompisar som har samma starka intresse. När du följer det som inspirerar dig, smittar ditt engagemang av sig på allt du gör i skolan och du når ett bättre resultat.

Detta ger dig en helt ny inriktning på din skolgång och en nystart på vägen mot vuxenlivet. Vi har ett stort programutbud där du kan välja en utbildning som leder till vidare studier eller jobb. I våra utbildningar varvar vi ofta teori med praktik, gärna med inslag av spännande upplevelser. Genom att se hur saker fungerar på riktigt får du en bättre förståelse och kunskap som du har direkt nytta av. Våra program har många kontakter med arbetslivet, vilket du kan ha nytta av både under och efter gymnasietiden.

Kungsmadskolan är också en mötesplats där många olika människor träffas i spännande möten. Här får alla utrymme att vara som de är och det gör att vi känner en stor gemenskap. Det trygga klimatet förstärks ytterligare av det stöd vi ger dig. Här lär du känna kunniga och erfarna lärare som är hängivna utöver det vanliga.

De stöttar och bryr sig mycket om dig, vilket ger både inspiration och glädje. Det gör det möjligt för dig att lyckas nå dit du vill. Som elev på Kungsmadskolan får du kreativa och roliga år där du får möjlighet att utveckla dina intressen. Oavsett vad du vill uppnå kommer vi tillsammans göra allt för att hjälpa dig att bli den du vill.

Bygg- och
anläggningsprogrammet

• Husbyggnad
  • Måleri