Teknikum

På Teknikum tar eleverna steget in i framtiden redan från första skoldagen. Genom vårt sätt att arbeta skapas möjligheter, nyfikenhet och kunskap som förändrar liv i mötet mellan människa och teknik.

YouTube Visningbild

Vi fokuserar på teknik som en del av lärandet, vilket kan ta sig uttryck i allt från roliga experiment till verklighetsanpassade projektarbeten. Gemensamt för dem är att de alltid tar dig framåt, närmare den betydande roll du kommer ha som vuxen. Hos oss blir du helt enkelt väl förberedd för morgondagens utmaningar. På vägen till framtiden ger vi dig en trygg gymnasietid. Teknikum är en fantastisk skola, där vi har roligt tillsammans. Här finns en berikande mångfald som tillåter alla att vara som de är. Det ger oss en skön stämning och sammanhållning. Vi är en mötesplats där du träffar nya människor. Många av dem delar dina intressen och de flesta som går här hittar också kompisar för livet.

Efter dina tre år på Teknikum är du redo att göra skillnad i samhället. Som elev har du mött engagerade, erfarna och kompetenta lärare med spetskompetens som brytt sig om dig och verkligen velat att du ska lyckas. Du har lärt dig mycket och utvecklats som person och du vet vad du kan. Öppenheten inför det nya har du fått med dig på vägen. Sammanfattar vi det skulle vi kunna säga att Teknikum gett dig möjlighet att bli en del av framtidens lösningar.

YouTube Visningbild

Barn- och fritidsprogrammet